بخش خصوصی سنندج و كركوك از توسعه همكاری های تجاری استقبال كردند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج روز چهارشنبه در نشست هیات تجاری كركوك با اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج گفت: برای تجار ایرانی كركوك همچون دیگر مناطق عراق از جایگاه و منزلت ویژه ای برخوردار است كه در این دیدار این فرصت فراهم آمده تا راه های توسعه تجاری با این منطقه عراق بررسی شود.

'محمد سعید نقشی زادیان' افزود: مذاكرات امروز سازنده و امید بخش بود و عزم و اراده طرفین برای توسعه روابط را بازتاب داد.

وی گفت: طرفین از سختی های روابط شان آگاهند و با این آگاهی می كوشند با دور اندیشی و آینده نگری منافع مشترك اعضای دو اتاق را پاس دارند.

وی افزود: اتاق بازرگانی سنندج در مذاكرات ابتدایی و هم در مذاكرات نهایی كه امروز برگزار شد متعهد شد كه در چارچوب مقررات دو كشور از تجار طرفین حمایت كند.

نقشی زادیان اظهار داشت: جامعه مهندسی و فنی ایران و بویژه اعضای اتاق سنندج آمادگی دارند كه در پروژه های تولیدی، عمرانی، سرمایه گذاری، كشاورزی و ساختمانی دانش فنی خود را به عراقی ها انتقال دهند و از اتاق كركوك می خواهیم كه زمینه فعالیت و انتقال دانش فنی و مهندسی به این شهر استراتژیك را فراهم آورد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج همچنین در این نشست برای اعزام و پذیرش هیات های مختلف تجاری اعلام آمادگی كرد.

وی بر یافتن راه های قانونی و پذیرفته شده بین المللی برای حل مشكلات تجار دو طرف تاكید كرد و یادآور شد: تشكیل كمیته حكمیت تایید قرارداد تجار از سوی دو اتاق و در نهایت رجوع به مركز داوری اتاق راه های پیش بینی شده برای رسیدگی به اختلافات فی ما بین تجار است.

نقشی زادیان توانمندی های تولیدی كردستان و ایران را به این هیات عراقی یادآور شد و گفت: برای شناخت بیشتر و اطلاع از توانمندی های صادراتی ایران علاقه مندیم سالانه نمایشگاه توانمندی های ایران را در كركوك برگزار كنیم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع كركوك نیز در این نشست مذاكرات دو اتاق را سازنده خواند و گفت: اتاق كركوك همه توانش را برای توسعه همكاری های صنعتی و تجاری به كار می گیرد و امیدوار است همكاری های دو جانبه پویاتر و گسترش یابد.

'صباح الدین محمد صالح الصالحی' با استقبال از درخواست های اتاق سنندج، رسماً از هیات تجاری سنندج برای سفر به كركوك دعوت كرد و افزود: از سوی اتاق كركوك رسماً از اتاق سنندج برای سفر به كركوك دعوت می كنم.

وی اظهار امیدواری كرد این مذاكرات آغاز خوبی برای گسترش روابط تجاری كركوك و كردستان ایران باشد.

صالح الصالحی با اشاره به استقبال مردم عراق از كالاهای ایرانی و فراهم بودن بستر واردات كالا از ایران بر تعامل جدی تر تجار دو طرف تاكید كرد.

وی از مشاركت سرمایه گذاران طرفین در پروژه های عمرانی استقبال كرد و از ایرانیان خواست فعالانه در پروژ های عمرانی كركوك همكاری كنند.

رییسان اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن سنندج و كركوك در پایان مذاكرات دو اتاق، نشان های اتاق ها را مبادله كردند.

اتاق بازرگانی كركوك و اتاق بازرگانی سنندج امروز از مناطق گردشگری سنندج دیدار می كنند و در پایان روز در دیدار با استاندار كردستان به امضای تفاهم نامه های تجاری می پردازند.

هیات اتاق بازرگانی كركوك فردا پنجشنبه پس از دیدار از واحدهای تولیدی استان كردستان، این استان را به مقصد كركوك ترك می كند.

ك/2/570/533/320





:: برچسب‌ها: برف , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: